Myös kolme on saduissa ja tarinoissa usein esiintyvä luku. Sankari saa kolme toivomusta. Asiat pitää myöntää tai kieltää kolmesti. Naisella tai koiralla on kolme päätä. Kolme poliisia vie Penaa putkaan. Ulkoministeri luettelee kolme asiaa, jotka vähentävät sijoittajien halukkuutta investoida maahamme.

Minulla on paljon muistoja sinusta. En vain ajattele niitä aktiivisesti.

Muistan, kun tapasimme viimeistä edellisen kerran, ja sinulla oli punaviinihuulet ja minä halasin sinua asuntolan pihalla kankeasti ja mistään mitään ymmärtämättä. Sen jälkeen emme nähneet vuosiin. Minulla oli päällä naurettava kansitakki.

Muistan, miten sanoit koulussa, että vastustat sotaa ja armeijaa kaikissa muodoissaan. Minä sanoin sinulle pyh, ja aloin selittää luennoida reaalipolitiikan periaatteista. Olen vieläkin samaa mieltä, kuin silloin, mutta en tiedä, kumpi meista on viisaampi.

Sinulla oli tapana laittautua harvoin. Olit aina vaatimattomasti pukeutunut, mutta ylioppilasiltana teit poikkeuksen. Olin värjännyt hiuksesi mahonginväriseksi, ja sinulla oli kuunvärinen silkkimekko. Voi, miten kaunis olit. Antaisin oikean käteni, että pääsisin takaisin siihen iltaan.

On väitetty, että ihmisaivot säilövät kaiken elämän aikana koetun. Minusta se kuulostaa mahdottomalta, mutta varmaa on, että aivot säilövät paljon enemmän, kuin tietoinen mieli. Mitä enemmän ajattelee jotakin asiaa, sen paremmin sen alkaa muistaa. Minulle tulee mieleen sinustakin usempia ja useampia muistikuvia.